Visi Pejabat Pendaftar:

Pejabat Pendaftar komited ke arah kecemerlangan melalui pengurusan dan pentadbiran pejabat yang cekap berdasarkan profesionalisme dan integriti untuk menyokong visi dan misi Universiti Antarabangsa Al-Madinah untuk menjadi universiti antarabangsa terkemuka yang berkhidmat untuk kemanusiaan dan mempromosikan kemajuannya.

 

Misi Pejabat Pendaftar:

Pejabat Pendaftar Universiti Antarabangsa Al Madinah menyumbang kepada misi universiti dengan menyediakan sokongan pentadbiran untuk program dan kurikulum universiti, mengukuhkan dasar akademiknya dengan memastikan standard dikekalkan, memelihara integriti institusi dan memproses transkrip dan skrol pendidikan, di samping memudahkan budaya yang memelihara nilai-nilai universiti dan masyarakatnya.

Bagi memenuhi misi ini, Pejabat Pendaftar mempunyai matlamat berikut, iaitu untuk:

  • Mentadbir pendaftaran program universiti yang cekap dengan Kementerian Pengajian Tinggi dan Agensi Kelayakan Malaysia (MQA) untuk menyampaikan kurikulum universiti mengikut piawaian dan peraturan yang ditetapkan.
  • Memberi bimbingan dan sokongan yang tepat pada masanya, tepat kepada universiti semasa kami berusaha ke arah penyiapan ijazah dengan fakulti dan kakitangan yang terlibat dalam proses akademik.
  • Pastikan Universiti mengekalkan pendaftaran dan akreditasi Universiti dan program yang tepat, dan menyediakan akses kepada data yang diperoleh daripada rekod ini hanya apabila sesuai.
  • Menunjukkan falsafah kepimpinan proaktif, kerjasama dan penilaian berterusan yang meningkatkan hasil di dalam pejabat dan di seluruh Universiti.